Volgers

Volgers

vrijdag 10 juli 2020

ongelukje



Vanochtend fietste mijn man met de hond langs het kanaal. Er hing een doordringende olielucht. Wat bleek,aan de kant lag een lange tamelijk brede sliert olie op het water. Het was zo duidelijk niet in orde, dat Merle geen aanstalten maakte het water in te gaan.
Thuisgekomen zocht ik het telefoonnummer van "milieu-meldingen"op. Mijn man vertelde het verhaal en men zou er werk van maken. Even later werden we teruggebeld. Er was een ongelukje gebeurd in de binnenhaven van Vlissingen vannacht. Men was al bezig met het opruimen van de olie. Maar dat er intussen ook al een gedeelte van de vervuiling 3 km verderop was terechtgekomen was niet bekend.
Even na het telefoontje zette ik de laptop aan. Net was bij omroep Zeeland het bericht van de olielekkage geplaatst. Ik hoop,dat ze de smurrie goed wegkrijgen. De gevolgen voor de waterkwaliteit en alles,wat er in en op het water leeft is groot. Een paling smaakt goed,maar geolied hoeft niet. Ik hoop,dat de aalscholvers een ander plekje vinden.
Voorlopig mag de hond niet zwemmen. Ik moet niet denken aan een stinkend olielaagje op de vacht.

3 opmerkingen:

  1. Nee zeg, wat goed dat jullie een melding deden. En ik hoop dat het snel kan worden opgeruimd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zijn echt nare dingen. Hopelijk is het snel geschoond.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hé wat naar die vieze smurrie maar goed dat jullie het gemeld hebben. Ik vind het ook netjes dat jullie op de hoogte werden gehouden.

    BeantwoordenVerwijderen