Volgers

Volgers

vrijdag 12 maart 2021

storm

Hier in de buurt had de storm geen schade veroorzaakt. Dat dacht ik tot gisterenmiddag.Toen belde een achterbuurvrouw aan. Die kwam thuis en vond twee lange planken in haar tuin. Gelukkig niet tegen of door een ruit gewaaid.Maar wel flink door de lucht gezeild over haar schutting heen. Of die van ons waren. Dat wist ik niet,dus nam ik de planken maar aan.Even later keek ik naar de schuurtjes van ons en van de naaste buren. Niemand miste een afdekplank.Het schemerde al. Vanochtend liep ik met Merle door de brandgang achter. Maar nergens was een kaal stuk zonder planken. Ik vroeg het aan een meneer uit de straat,maar die had ook alles intact....... Straks bel ik aan bij iemand met tuinhuisjes. Wie weet is die iets kwijt. Zo niet,dan spreek ik de mensen aan,als ik de hond uitlaat. Komt er niemand de planken halen,dan is het voor hergebruik hier.............. Raadsel opgelost. Ik belde twee huizen verder aan,niemand thuis. De volgende buurvrouw. En ja,zij had ook een plank gevonden en bij de eigenaar afgeleverd. Een briefje in de bus en die buur kan de planken ophalen en beginnen met repareren

5 opmerkingen: