Volgers

Volgers

zondag 28 maart 2021

zomertijd

De eerste ochtend van de zomertijd was hier ook mereltijd. Bij het licht van een prachtige volle maan,begeleid door merelzang liep ik door een stil dorp rond 7.00. Heerlijk wakker worden. De laatste dagen was ik steeds heel vroeg wakker. Dan ging ik maar uit bed,bijna een voorbereiding voor het vooruitzetten van de klok. Dus voelde het vannochtend als normaal....... Toch mag voor mij dat schuiven met de tijd weer afgeschaft worden. Voor het elektriciteitsverbruik schijnt het niet veel uit te maken.Hele lange avonden met licht hoeft ook niet. Schemer met een vuurkorf in de tuin is ook goed.Ik kan me ook niet herinneren dat iemand vroeger ontevreden was met "gewoon tijd". Het was normaal zo. De generatie van mijn ouders had nog zomer/wintertijd meegemaakt in de oorlog . Voor sommigen was het een beladen term. ....... Ik ben benieuwd of de vage plannen om de zomertijd af te schaffen ook werkelijkheid gaan worden. De hele Europese Unie op één lijn krijgen zal niet mee vallen. Bovendien zijn er belangrijker zaken om te regelen.Nu even de klok van de oven nog wee minuten verder zetten. Dat heeft mijn man gisterenavond niet helemaal goed gezien.

7 opmerkingen:

  1. Vind het ook een gedoe ieder jaar. Ik heb vanmorgen alle klokken ingesteld.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk, he! Zo vroeg op.
    Ik heb geen problemen met het wijzigen van de klok. Ik moet er alleen wel aan denken en je moet wel steeds weer in je nieuwe gevoel van tijd komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben altijd veel te vroeg wakker. Dus voor mij is het even wel prettig. Zo lang als het duurt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb geen last van het omschakelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Voor mij mag het ook wel wintertijd blijven. Ik vond dat altijd al prima. Maar andersom heb ik het liever niet. Altijd zomertijd

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb er zelf geen last van,maar gewoon een tijd aanhouden zou voor velen fijn zijn .

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik waardeer LAPO MICRO FINANCE, die me een lening heeft gegeven voor de medische behandeling van mijn zieke kind. Ik ben zo blij dat ik LAPO vandaag heb ontmoet, neem contact met hen op via e-mail als je een dringende lening nodig hebt: lapofunding960@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen