Volgers

Volgers

donderdag 23 december 2021

2022

Die vrede hoop ik echt. De laatste maanden ervaar ik een toenemende tweedeling in de samenleving. Met harde verwijten,verdachtmakingen en scheldpartijen van beide kanten.Daar kan ik zo'n verdriet van voelen. Gelukkig heb ik met de uitsluiting niet persoonlijk te maken. Familie en vrienden accepteren mijn andere standpunt en ik ook dat van hun. Het ervaren,dat we allemaal mensen zijn wens ik iedereen toe. Dat zal het nieuwe jaar een stukje vriendelijker maken. En wie weet,hoe hard we elkaar nog nodig zullen hebben.

6 opmerkingen:

  1. Vandaag/gisteren heb ik op mijn verjaardag veel mensen hier ontvangen en veel geleerd over wat er gaande is...Heb daardoor geen vervelende gesprekken gehad, terwijl ik gewoon uitlegde waarom ik tegen de vaccinatie ben.. Daar heb je geduld voor nodig en liefde

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Accepteren en respecteren. Dat wens ik iedereen toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, er zijn wel belangrijker dingen dan wel of niet geprikt zijn, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, er zijn gelukkig ook veel mensen die elkaar de ruimte geven om hun eigen gedachten en meningen te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Iedere keer nadenken of wat je eruit wil gooien die ander geen pijn of verdriet doet. Parkeer die gedachten eens een tijdje. Koel even af.

    Mooie Kerstgedachte in ieder geval.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie woorden, ik ben het volledig met je eens, iedereen heeft recht op eigen gedachten en mening. Elkaar kwetsen (of erger) is niet nodig en moeten we met elkaar zien te voorkomen. Ik wens jou en je man een heel fijn 2022 met hopelijk weer leuke mijmeringen onder jouw mijmerboom! xx

    BeantwoordenVerwijderen