Volgers

Volgers

woensdag 29 december 2021

voeding

https://www.youtube.com/watch?v=6WT-NxKlwv4 Gisteren keek ik een boeiend filmpje. Over mensen,die geen voeding nodig hebben.Al eerder had ik daar over gelezen. Maar deze mevrouw had een duidelijke uitleg.Ze vertelde,dat wij van jongsafaan beinvloed zijn op het gebied van voeding. "Eet je bordje leeg,anders word je niet groot"......... Dat zinnetje herinnerde me aan mijn jeugd. Ik was een "moeilijke eter".Voor de normen van die tijd. Misschien besefte ik al instinctief ,wat ik nodig had. In ieder geval geen snoep,daar hield ik niet zo van. Volgens mijn moeder at ik als baby alleen maar middageten,als er een scheut bessensap overheen zat.Ook later kon je me plezier doen met fruit. Helaas was daar niet zoveel geld voor....... De groenten,waar ik als kind al ruzie om had,eet ik nog steeds niet.Maar een verse snee brood met boter is nog altijd een tractatie. Die bietste ik bij mijn oma,als ik weer eens honger had,omdat ik stiekem een deel van mijn warme hap had weggemoffeld......Het filmpje was echt goed. Alleen ben ik zo geconditioneerd,dat ik altijd wel bepaald voedsel zal willen eten.

6 opmerkingen:

  1. Altijd al een gemakkelijke eter geweest gelukkig .Ik hield alleen niet van zoet brood beleg want daar gruwde ik van ,liever had een boterham met kaas .Groente was ik dolop behalve destijds Snijbonen ,van die scheermessen en vlees was ook niet mijn ding en dat hoefde ik dan ook niet te eten .Ik was tevreden met een balletje gehakt of een stukje rookworst of af en toe een biefstukje tartaar .En zo is het nog altijd !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helemaal geen voeding lijkt me niet kunnen. Maar ik at weinig brood als kind, en nu nog niet. Inmiddels weet ik dat mijn darmen geen gluten verdragen. En als kind wist ik dat instinctief.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja goed is dat weten van een kind. Als er maar naar geluisterd wordt

      Verwijderen
  3. Wat superinteressant! Al heel wat jaren geleden hoorde/las ik over leven van prana of 'breathairianism' en heb er ook een paar boeken over. Van Jasmuheen o.a. en van Elitom el Amin, een heel boeiende man. Voor mijzelf zie ik het niet zo, helaas moet ik zeggen, want ik zou het best willen. Heb ervaring met vasten en weet hoe goed ik me dan kan voelen. Maar ik vind eten zo lekker! Een leven zonder eten komt mij zo saai voor, en zo ongezellig. Maar dat zit natuurlijk ook tussen de oren. bedanjt voor de link, ik ken niet veel mensen in Nederland die dit doen, dus fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geen voeding nodig hebben kan ik me niet goed voorstellen. Maar het lijkt me wel interessant om te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben geen moeilijke eter, ik lust alles, maar ik ben een rare eter met al mijn eetregels. Ik heb een deel van het filmpje gezien en even wat meer informatie op het net opgezocht. Ik begrijp er ook niet zo veel van, maar dat hoeft ook niet want dit is niet iets wat ik ambieer. Maar ieder zijn ding en wat dat betreft moeten de aanhangers van deze leer dit doen als ze zich hier prettig bij voelen. Ik heb vandaag lekker een oliebol op!

    BeantwoordenVerwijderen