Volgers

Volgers

zaterdag 11 december 2021

wandelen

Het valt me op,dat er sinds het voorjaar van 2020 steeds meer mensen wandelen. Hier gebeurt dat langs het water. Laatst liep ik daar begin van de middag bijna in een file. De andere kant op is een nu blubberige dijk. Daar ben ik al tijden niet geweest door al die regen......... Toen Merle ouder werd deed ik nog wel eens een dorpsrondje. Niet in de drukte of de modder ,maar gewoon op het gemakje door kleine straatjes.Dat doe ik nu ook. Niet meer in de kanaal-massa maar gewoon door allerlei straatjes met leuke huisjes en tuintjes lopen. Aan de spoordijk grazen de grote lammeren. Die zag ik opgroeien deze zomer.Een enkele wandelaar zoekt ook de dorpse rust. Dan groeten we elkaar en bij een enkele is er zelfs een praatje. Een heel gezonde gewoonte,dat bewegen. Af en toe verlang ik wel eens naar de vroegere stille paden langs het water

5 opmerkingen:

  1. Ja, dat kan ik me voorstellen, als je in file moet lopen aan het kanaal. Maar in het dorp klinkt toch ook leuk, en mensen groeten en een praatje gebeurt hier ook. Dat is ook veel waard.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het was deze week zelfs een item op het Acht uur journaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als kind herinner ik me de winteravonden en dan met mijn ouders langs de huizen. Je kon overal een glimp van de kamers opvangen. Zo leuk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit deed ik vroeger ook, met mijn vader, Elly. En het allerleukste was om dan langs de huizen van klasgenootjes te lopen en die te zien, terwijl zij mij niet zagen! En dan thuiskomen, helemaal koud en dan lekkere warme chocolademelk drinken! Ik kan er nog blij van worden als ik er aan denk!

      Verwijderen
  4. Ik hoorde ook op het nieuws dat mensen veel meer zijn gaan wandelen door corona. Een mooie ontwikkeling.

    BeantwoordenVerwijderen