Volgers

Volgers

donderdag 26 mei 2022

bijna

Er is hier een kruising waar veel bijna botsingen en ook echte ongelukken gebeuren. De fietsers hebben voorrang richting brug. Maar niet altijd wordt dat gegeven door van links of rechts komende auto's. Ik houd er rekening mee,dat een chauffeur me niet ziet. Ook mijn man is een paar keer op het nippertje aan een valparij ontkomen. Merle kreeg ooit een bumper tegen haar kont.....Nu gebeurde iets heel nieuws. Ik kom aanfietsen en ga richting brug . Ik zie een auto van rechts aankomen met flinke vaart. "Even kalm aan,die ziet me waarschijnlijk niet"was mijn gedachte.Die auto slaat met een vaartje linksaf mijn richting uit. Ook zat hij op zijn linker weghelft.Ik schrok,want ik zag een auto recht op me afkomen. Uitwijken kon niet,want daar is een muurtje. Gelukkig rukte de chauffeur zijn stuur naar rechts en ging het goed. Weer iets om als kwetsbare fietser rekening mee te houden. Met bibberbenen fietste ik verder.

7 opmerkingen:

  1. Ik heb het idee dat ik steeds voorzichtiger moet zijn op plekken waar je als fietser voorrang hebt. Veel automobilisten zijn, ondanks het verbod en de hoge boete, druk bezig met hun telefoon. Ik rijd zelf ook auto maar mijn telefoon staat op stil en zit in mijn tas. Zo weet ik zeker dat ik er niet door word afgeleid. Ik kan namelijk niet multitasken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die bibberbenen kan ik me helemaal voorstellen! Bbbrrr.... gelukkig ging het allemaal goed

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zal je geschrokken zijn zeg. Akelig zoiets!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oe wat eng! Ja, je moet als fietser met voorrang toch rekening houden dat je niet gezien wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schrik Izerina! Zo'n automobilist vind ik echt een gevaar op de weg zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Pfff een engeltje op je schouder of wat het ook was. Daar kwam je goed vanaf

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oei, gelukkig goed afgelopen. Dat is inderdaad schrikken!

    BeantwoordenVerwijderen