Volgers

Volgers

zondag 1 mei 2022

tevreden

"Een beter milieu"is tegenwoordig regelmatig in het nieuws. Vooral,wat wij zelf kunnen doen en waar overal subsidie voor is. Isolatie van de woning,warmtepomp,zonnepanelen of een elektrische auto.Ik las,dat over zo'n 10 jaar gemeenten mogelijk de bevoegdheid hebben,om hele wijken van het gas af te sluiten.Allemaal goed bedoeld en vrij duur. Bovendien zijn de nadelen op lange termijn nog niet overzien. Wat als je accu van de auto steeds minder wordt? Hoe klinkt het geluid van een hele straat aan de warmtepomp?......Zelf denk ik,dat er een veel goedkopere methode is,om mee te werken aan een schonere wereld. TEVREDENHEID. Minder kopen en meer hergebruiken. Minder of helemaal geen vlees en andere dierlijke producten eten.Niet zo vaak en ver op (vlieg)vakantie.Minder autorijden,misschien wel in een benzinekarretje dat 1 op 30 rijdt. Terug naar het consumptiepatroon van de jaren'50 zal niet lukken. Maar een beetje minder van alles kan wel. Dan houdt men geld over om duurdere milieu-maatregelen te bekostigen.

4 opmerkingen:

  1. Daar ben ik het hartgrondig mee eens.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Spijker op zijn kop Izerina! Kopen kopen kopen... ik spreek hier veel over met mijn collega's en heel veel van hen zijn zich totaal niet bewust van hun bijdrage aan de milieuproblemen. En dat verbaast me echt, het zijn allemaal mensen die hoog opgeleid zijn. Maar uiterlijk is toch voor veel (vooral vrouwen) belangrijk en zij kopen dan ook bijna wekelijks nieuwe kleding. Misschien een leeftijdsding, ze zijn bijna altijd nog erg jong. Ik was toen ook zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh heel goed gezegd Izerina! Ik ben het hier helemaal mee eens. We willen vaak ook veel te veel. Als we minder zouden consumeren zou dat al heel veel helpen.

    BeantwoordenVerwijderen