Volgers

Volgers

vrijdag 20 mei 2022

groei

Het gezegde is "het groeit als kool". In onze tuin groeit het als tomaat. Een paar weken geleden kocht ik kleine plantjes en zette ze 's nachts binnen. Nu staan ze buiten in grote potten en het warme weer geeft een groeispurt. Ook te zien aan de besjes en piepkleine druiventrosjes.......Het opvangwater van de douche,het teiltje van het schoonspoelen van groenten,alles ging de tuin in.Dan had ik minder putwater nodig. Want zelf putten lukt niet meer en steeds vragen kost me wel eens moeite. Maar de buien van de laatste twee dagen hebben de natuur,inclusief de tuin goed gedaan. De regenput zit weer vol voor een mogelijk volgende droge periode. Hoewel dat niet te hopen is. Want we hebben een goede oogst van eigen producten hard nodig,als de toevoer uit andere landen minder is.Voorlopig kijk ik met plezier naar het groeiend fruit. Knip uit mijn bakken sla voor een minisalade en heb zelfs door de warmte binnen meer kiemgroenten dan anders.Lekker en gezond.

4 opmerkingen:

  1. Wat leuk, het is echt geweldig om iets te kunnen oogsten. Wij hebben nog niks, maar het gáát gebeuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo, het is me eindelijk gelukt jouw blog in mijn (WP) reader te zetten, dus vanaf nu kun je ook eens wat vaker van mij een reactie op jouw schrijfsels hier verwachten. Ja, de regen was hard nodig, fijn dat je regenput weer vol is! Hier zijn de tonnen nog lang niet vol. Enne: goed bezig! Je kunt inderdaad maar beter wat te eten uit je eigen tuin hebben dezer 'dagen'...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben een luie blogger met al dat fotograderen. Maar leuk weer over jouw zelfvoorzienigheid te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen