Volgers

Volgers

zondag 17 juli 2022

bijna gratis

Weer las ik twee boeiende boeken. Over de onderzoeken naar vrije energie. Vaak geinspireerd door de ontdekkingen van Nicola Tesla. Twee journalisten hebben veel onderzoekers opgezocht en hun verhaal gehoord. Enthousiaste mensen,die vaak in hun eigen schuur met eigen geld probeerden iets te laten draaien op nulpuntenergie.Met de bedoeling schone energie te ontdekken,die bijna geen geld kost voor de bevolking........Dat laatste was soms gevaarlijk. Niet alleen werden veel onderzoekers uitgekotst door de gevestigde wetenschap. Bij de één ontstond brand in de werkplaats. Bij een ander werden de ontwerpen gestolen. Een enkeling werd zelfs bedreigd of doodgeschoten.....De laatste decenia is er mede door internet een gemeenschap van zulke onderzoekers onstaan. Ze steunen elkaar,delen hun kennis en hopen ondanks gebrek aan geld misschien toch tot productie te komen. Wat triest,dat de gevestigde orde vasthoudt aan fossiele energie en nu bezig is met wind of zon.Die"gekken"met hun vrije energie krijgen tot nu toe geen kans. Terwijl ik b.v. een plaatje zag van een licht autootje,dat op water liep. Heel misschien kan ik tijdens mijn leven nog een klein doosje kopen,dat mijn hele huis van energie voorziet.

5 opmerkingen:

  1. Ook ik heb er veel over gehoord en gelezen en weet zeker dat het mogelijk zal blijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb wat zitten lezen over vrije energie. Ik begrijp dat het te maken heeft met iets bijna helemaal tot het absolute nulpunt te koelen. Ik herinner me van natuurkunde van school, dat dat ontzettend moeilijk is. Hoeveel energie zou dat kosten? Een diepvries kost toch ook energie? Kortom: ik geloof er niet in.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb er ook net over zitten lezen, vind het allemaal nogal vaag.

      Verwijderen
  3. Ik hen geen idee. Maar ik ken wel alle tegenslagen die uitvinders moeten verwerken vanwege een vader die uitvindingen deed octrooi kreeg etc etc ivm milieu en brandstofverbranding en en toch altijd bbuiten de boot viel.
    Bijzonder lastig. En niet alleen voor de onderzoekers 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, het is diep triest hoe uitvindingen die gewoon goed zijn voor de mensheid geboycot worden door enkele machtigen der aarde, die anders hun portemonnee niet meer gespekt zien...

    BeantwoordenVerwijderen