Volgers

Volgers

dinsdag 5 juli 2022

vogels

Tijdens een fietstochtje langs het kanaal kwam ik een jonge vrouw tegen,die ik al tijden niet gesproken had. Ik stopte en we raakten aan de praat. Ze werkte aan haar gezondheid (en gewicht) door zoveel mogelijk te wandelen en gezonder te eten. Ze vertelde,dat het moeilijk was op haar werk in de zorg. Een kast vol snoep en koeken en blijf dan maar eens sterk......Ineens riep ik "he,je hebt geen oortje in!". "Nee natuurlijk niet,ik wil toch de vogels horen"was het antwoord. Ook viel me op,dat haar telefoon geen enkele keer af ging. Die stond op trilstand. Wat een verademing zo iemand. Veel joggers,wandelaars of fietsers hebben een oortje in. Best gevaarlijk,want ze horen een ander niet aankomen. Of ik nu in het dorp loop of jonge fietsers passeer op het fietspad,er is ook een aantal mensen,die onderweg met hun telefoontje bezig is. Ik weet nog,dat ik in het begin vreemd opkeek,als ik iemand in zichzelf zag praten. Een psychische stoornis? Nee telefoneren.Maar gelukkig zijn er ook mensen,die naar de vogels luisteren.

4 opmerkingen:

  1. Ja gewone mensen zijn er nog. Ik ben best vaak met mijn digitaaltjes bezig maar buiten ... nee dan hooguit om een fotootje te maken omdat ik mijn fototoestel niet bij me heb. Het gewoon genieten om de vogels te kunnen horen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toch vind ik het heerlijk om te wandelen met mijn koptelefoon op. Ik hou van boeken en ik vind een luisterboek heerlijk en nuttig. Dat wil niet zeggen dat ik nooit vogels hoor. Ik word om een uur of vijf wakker van de vogels en dat vind ik niet erg

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, mensen die in zichzelf praten kom ik hier ook regelmatig tegen. Het is wat met die telefoons tegenwoordig. Vogels hoor ik overal hier in de stad.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ...vergat nog te zeggen dat ik mijn mobieltje nooit mee neem...onderweg bellen of gebeld worden? Nee, dank je. Liever luister en kijk ik naar alles om mij heen!

    BeantwoordenVerwijderen