Volgers

Volgers

dinsdag 20 februari 2024

dik boek

Bij de biebbus had ik een mooi boek gehaald. 700 pagina's dik."Het oermysterie" van Graham Hancock.Helaas toen ik gisteren wilde gaan lezen ,bleek het boek te dik. Met mijn artrose duim en wijsvinger kon ik het niet goed vasthouden. Lezen en pijn hebben is geen goede combinatie. Ik probeerde van alles,maar het boek gaat terug. ......Gelukkig heb ik van deze man een netflix-serie gezien,die een deel van zijn gedachtengoed weergaf. Misschien ook eens op youtube zoeken naar zijn filmpjes over de oertijd. Nu ben ik gewaarschuwd. Voor ik een boek ga reserveren,eerst even kijken,hoeveel bladzijden het heeft. Dat nakijken deed ik al met de lettergrootte,maar nu dubbel checken.

6 opmerkingen:

  1. ik heb hetzelfde, ook artrose in vingers (en eigenlijk overal waar je het maar kunt hebben). Een boek vasthouden kan lukt ook niet meer. Heb sinds kort zo'n houder die veel voor kookboeken wordt gebruikt, maar die vindt het geen probleem als er een gewoon boek op komt te staan. En ik lees veel via mn Ipad of Iphone, stukken minder zwaar dan een boek. Lettergrootte is (nog) geen probleem.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. een schoot kussen kan helpen, heb er pas weer een gekoht bij de aldi ,werkt goed

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik gebruik al een kussen. Dan nog moet ik het zware boek oppakkenen neerleggen iedere keer.

      Verwijderen
  3. Herkenbaar probleem. Maar inderdaad: helpt een schootkussen ook niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat vervelend Izerina dat een boek letterlijk te dik kan zijn om te lezen. Zou een eReader een alternatief voor je kunnen zijn in zo'n geval?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Misschien wordt het tijd voor ebooks. Je went er snel aan en overal bij de hand. Ik heb al even voor je gezocht maar oermysterie niet gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen