Volgers

Volgers

zaterdag 24 februari 2024

geschiedenis

Met veel plezier kijk ik naar de serie "het verhaal van Nederland- Oranje Nassau."Stukken uit de geschiedenislessen komen boven en beginnen nu echt te leven "Stadhouderloze tijdperk"het zei me niets als kind. Maar nu snap ik het.Maar wat een gekonkel om macht en rijkdom.Ook dat had ik als kind nooit begrepen. Die koningklijke geschiedenis leek meer een sprookje. Het valt me op,dat paleizen al lang tot de bezittingen behoren. En ook bepaalde namen herhalen zich tot deze tijd. Misschien dat de "koninklijke streken"ook niet tot het verleden behoren.Maxima met haar promotie van de cbdc en het digitaal paspoort bij het WEF,tegen de adviezen van de regering in,lijkt zo weggestapt uit de geschiedenis. Zoiets als Amalia van Solms.Ik kijk uit naar de volgende afleveringen

3 opmerkingen:

  1. Was mij ook al opgevallen. Of je bou kijkt naar het Romeinse rijk en het gekonkel aan het hof of in onze eigen geschiedenid. De mens blijft mens. Krishnamurti had gelijk šŸ¤£. Het is wat het is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat bijzonder dat de geschiedenis zich zo herhaalt. Je maakt me nieuwsgierig naar dit programma.

    BeantwoordenVerwijderen