Volgers

Volgers

woensdag 28 februari 2024

andere kijk

Op dit moment ben ik een oud boek aan het herlezen. "De nachtwandelaar"van Marianne Fredriksson. Misschien wel 15 jr geleden gekocht. De randjes van de bladzijden zijn iets vergeeld.Wat verandert een mens dan in de jaren. De kijk op de wereld. Nieuwe dingen geleerd. Daardoor lees ik eigenlijk een heel nieuw boek.Denk ik beter te begrijpen,wat de schrijfster wilde zeggen. Of zegt het boek mij nu iets heel anders. Het is heel plezierig lezen.......... Ooit had ik ook een boek met Jungiaanse psychologie als achtergrond. Toen snapte ik het niet helemaal. Misschien zou ik dat ook nog eens moeten gaan lezen en zegt het me nu meer.Ik ga nog verder in mijn geheugen graven,of er nog meer boeken zijn met mogelijk nieuwe kijk op wat ik toen las.

6 opmerkingen:

  1. Je wordt ouder, wijzer.. en ja, dan verandert je kijk op het leven. Leuk om dat zo te beseffen en te ervaren door het herlezen van een oud boek. Je maakt me nu in ieder geval ook wel nieuwsgierig naar dat boek...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik lees boeken nooit meer dan een keer, er zijn er zoveel nog te gaan dan vind ik het eigenlijk zonde. Maar zoals je het bij dit boek beschrijft is het soms dus toch wel de moeite waard. Interessant hoe je kijk op het leven anders wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit schijnt een mooi boek te zijn, ik ga ook eens kijken of de bieb deze toevallig heeft

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bijzonder hoe hetzelfde boek dan nieuw en anders kan zijn. Ik vind dat mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijne schrijfster is ze. En mooi dat je het nu met andere inzichten leest.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk is dat he. Ja soms denk ik ik heb niets geleerd en een andere keer merk ik dat er wel degelijk iets veranderd us.
    In onze B. Doorgaande bestudering is dat heel duidelijk en kun je bij wijze van spreken 200 keer door hetzelfde gaan terwijl het nooit hetzelfde is.

    BeantwoordenVerwijderen