Volgers

Volgers

woensdag 7 februari 2024

Dorp

In een klein dorp spreken mensen met elkaar en wisselen nieuwtjes uit. Toen ik vanochtend eieren kocht ,hoorde ik dat de buurvrouw van een paar huizen verder maandagnacht was overleden. Ik zal haar missen. We maakten vaak een praatje. Deelden fruit uit de tuin. Zij bakte wel eens koekjes,ook voor ons. De laatste jaren paste ik soms op het hondje........ In de eerste lockdow was ze eenzaam. Ik nodigde haar op de koffie en die bezoekjes bleven. We bleken beiden eenzelfde mening te hebben over corona,klimaat en andere zaken. Dat praatte zo makkelijk.Dan stuurden we elkaar links van alternatieve media door.Ik haalde vanochtend allemaal leuke herinneringen op.Want die waren er in overvloed.

5 opmerkingen:

  1. Ja mooie herinneringen zijn fijn en het kringetje wordt intussen steeds kleiner dus meer tijd voor die herinneringen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat klinkt als een hele fijne buurvrouw. Wat fijn dat jullie er zo voor elkaar konden zijn Izerina.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je die herinneringen hebt en lief dat je aandacht aan haar gaf toen ze het nodig had. Je bent een mooi mens Izerina! x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Er komt een moment in een mensenleven dat je meer achter je hebt liggen dan voor je. Je hebt dan ook steeds vaker te maken met verlies en het verdriet daarom. Als je geluk hebt zijn er dan toch dierbare herinneringen.

    BeantwoordenVerwijderen