Volgers

Volgers

donderdag 3 januari 2019

gesprekje





Gisterenavond was het afscheid van onze vriend. Omdat ik niet tegen een groep pratende mensen kan, had ik al een stil ontsnappingsplekje gevonden. Om daar te wachten op de vriendin met wie ik meereed.
Zo zat ik op een bankje in de hal van het uitvaartcentrum. Daar liep een meisje van ongeveer 10/12 jaar zich te vervelen. Dat vroeg ik aan haar. Ze kwam naast me zitten en vertelde, dat ze een zakje snoep had meegekregen, om iets te eten tijdens verveling. Maar ze had zelf meegewild naar het afscheid.
Ineens begon ze te vertellen over vorige levens. Ik vroeg haar, of ze in reïncarnatie geloofde. Dat beaamde ze en babbelde spontaan verder over dat onderwerp.
Wat was het een leuk gesprekje. Soms kan ik met iemand praten en dan vervaagt het uiterlijk. In dit geval zo'n 60 jaar leeftijdsverschil. Het was een contact tussen twee mensen. Dat meisje met haar verhaal was gewoon een zonnestraal tijdens die trieste avond.

6 opmerkingen: