Volgers

Volgers

zondag 13 januari 2019

water



Al jaren drink ik niet genoeg, vooral in de winter. Ik voel zelden dorst. Bovendien moet ik vaak plassen en heb geen zin nog vaker een toilet op te zoeken. In alle steden, waar ik ooit was, weet ik "plasplekken"te vinden.
Deze winter herinneren mijn man en ik elkaar er steeds aan, om water te drinken. Ik dacht aan een boek van vroeger. Vond het tweedehands en bestelde het. Het lezen over water drinken en alle mogelijke gevolgen van chronisch lichte uitdroging motiveerde me nog meer.
Bovendien heb ik er nooit bij stilgestaan, dat thee eigenlijk uitdroging in de hand werkt. Ik drink wel 6-8 koppen van allerlei thee op een dag. Nu neem ik halve kopjes. En regelmatig een (wijn)glas water, al of niet met appelciderazijn. Een groot glas water krijg ik (nog) niet weggespoeld.
Het wonderlijke is, dat ik bijna niet vaker naar het toilet moet. En zelfs soms in de nacht met één keer wakker worden voor een sanitair uitje toe kan .
Ik hoop,dat water drinken snel een gewoonte wordt. En wacht af, wat het nog meer voor goede dingen brengt.

4 opmerkingen:

  1. Zeker belangrijk! ,s Morgens afmeten wat je daghoeveelheid is en klaarzetten, kan helpen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier nog iemand die gewoon vergeet water te drinken ,behalve als ik mijn medicijnen inneem . Nooit geweten dat thee uitdroogt .Ik drink alleen in de ochtend 2 kleine kopjes koffie en verder af en toe een klein beetje water of suiker vrije frisdrank in zo'n mini bistro wijn glaasje .Voor het eten standaard twee kleine glaasjes wijn ,ja heel ongezond maar kan geen kwaad volgens mijn huisarts .En in de avond probeer ik af en toe wat water te drinken want ik drink geen koffie of thee 's avonds .Grote glazen water krijg ik ook absoluut niet weg .In de nacht moet ik er vaak 2/3 keer uit

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik herken het weinig drinken.wat mij helpt is om gekookt water te drinken.
    Is niet vies en drinkt echt makkelijker weg als een glas koud water!

    BeantwoordenVerwijderen