Volgers

Volgers

woensdag 9 januari 2019

opluchting





Tijdens de feestdagen had ik alle zakelijke post tussen de kerstkaarten apart op een stapeltje gelegd. Gisteren keek ik het na. Er zat een kaart bij van het waterleidingsbedrijf, om de meterstand door te geven. Dat had 28 dec al moeten gebeuren.
Ik groef in mijn geheugen, maar kon me niet herinneren, dat ik de meterstand had doorgegeven. Nu schrijf ik mijn gas en lichtverbruik per maand op een papier. Daar stond ook "29 dec water 102"Maar zonder jaartal.
Toen ontstond er verwarring. Had ik dan toch al gemaild? De site van en handelingen bij Evides kwamen me niet bekend voor. Begon mijn geheugen me zo in de steek te laten, dat ik niets meer herinnerde van de meterstand doorgeven? Ik werd ongerust.
Ineens wist ik het. Op het papier stond het verbruik van 2017. Want die bewuste datum zat mijn man in de achterhoek. En zelf heb ik grote moeite het luik naar de watermeter open te krijgen. Dus het had niet gekund.
Mijn man las de meter af en inderdaad die gaf 64 kuub meer aan, dan op het papier stond. Wat een opluchting, mijn geheugen was in orde. Ik gaf de meterstand door en schreef die op het papier. Deze keer met het jaartal er bij.

2 opmerkingen:

  1. Hier zit de meter gewoon in de meterkast maar ik let er eigenlijk nooit zo op .Ik wilde de meterstand doorgeven en het bleek dat we heel extreem weinig gebruikt hadden en kreeg de vraag hoe dat zou kunnen komen .Wel zijn we met de droge zomer heel erg zuinig geweest .Toch maar even gebeld ,het blijkt dat de meter kapot is terwijl deze eind 2017 vernieuwd is .Misschien moet ik toch eens beter opletten .Bij jou is het in elk geval weer in orde

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Feestdagen zijn hoe dan ook rommelig en dan schiet zoiets er gemakkelijk bij in. Fijn dat je dan nog even de boel nakeek!

    BeantwoordenVerwijderen