Volgers

Volgers

maandag 28 januari 2019

kiezen

Mijn man had een boeiend boek gevonden in een kringloopwinkel. "Echt iets voor jou"Dat klopt.Over de onderwaardering van het oor, het horen en luisteren. Het spreekt me aan, want ik ben niet zo visueel. Waar anderen de wereld grotendeels ervaren via de ogen, zijn voor mij oor en neus minstens zo belangrijk.
Zo'n boek doet me smullen. Ik zou wel lang willen doorlezen, zeker op zo'n dag als gisteren. Maar helaas ik moet kiezen. In de ochtend en middag een uurtje lezen. Niet te veel achter de laptop. Want ik wilde ook nog graag de aflevering van dokters van morgen over het microbioom zien. En de laatste aflevering van Mountainmen.
Die activiteiten verdeeld over de dag geeft op dit moment de meeste speelruimte. Na het lezen even de ogen dicht. Ik dacht altijd, dat die slaap  na het lezen van de "zware kost"in het boek kwam. Maar het hoort ook bij die convergentie problemen. Een hazenslaapje verkwikt en dan is het tijd voor doe-dingetjes.
Ik heb nu al zin, om straks verder te lezen.

2 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je man zo'n boek voor je mee brengt .Was het altijd al zo dat je maar kort kon lezen en dergelijke of is het gekomen na de staar operaties vraag ik me af

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee Elisabeth,ik las uren lang. Het is dat convergentieprobleem,wat door ouder worden en andere lenzen niet meer door mijn ogen te corrigeren is. Lezen is mijn grootste hobby.

      Verwijderen