Volgers

Volgers

zaterdag 19 januari 2019

prijzen



In mijn hoofd zit een computertje, dat automatisch veel prijzen registreert. Ik hoef daar niets voor te doen. Zo viel me begin januari op, dat bij levensmiddelen soms de prijs niet verhoogt was met die 3% extra BTW . Andere prijzen stegen zoveel, dat de betreffende middenstander vast niet goed rekenen kon.
Al jaren koop ik fairtrade bananen. Eerst voor 1,79 en twee keer een dubbeltje er bij. Ik verwachtte toch wel 5/6 cent prijsverhoging. Maar nee, een tros kostte nu 1,49. Daar snapte ik niets van. Het enige, dat ik kan bedenken is het Lidl-effect. Op 3 km afstand is een nieuwe grote zaak gekomen. Met een aantal artikelen goedkoper dan onze dorps-jumbo. Ik ben benieuwd, of er nog meer levensmiddelen in prijs verlaagd zijn.
Wat de bananen betreft, ik vraag me of het dezelfde leverancier is. Ze zijn groener en minder vol van smaak. Afwachten maar, misschien is het gewoon een bepaalde partij. Want of de consument betaalde steeds te veel. Of de leverancier/importeur wordt uitgeknepen. Helaas heb je als klant daar totaal geen zicht op.

2 opmerkingen:

  1. Ik onthoud nooit wat iets kost. Tegen de tijd dat ik, na een jaar, de prijs van de pedicure onthoud, verhoogt ze het.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben totaal niet prijsbewust en weet maar van een paar producten de prijs .Voornamelijk van dingen zoals koffie die ik altijd bij de Lidl koop.

    BeantwoordenVerwijderen