Volgers

Volgers

zaterdag 5 januari 2019

strijd

Het is hier al een wekenlange strijd tussen slimme duiven en de mens. Onder het afdak heb ik twee wasrekjes. Eerst zaten de duiven te schuilen op het rechtse rek. Daar spande ik één draad, later drie. Maar de vogels verhuisden gewoon naar het linker wasrek, om daar de boel onder te flotsen.
De volgende stap was plastic slierten aan de draden en het rek. Dat joeg maar tijdelijk angst aan. Internet werd geraadpleegd. Mijn man bevestigde tigribs  aan het linker rek, als ongevaarlijke spijkers. Dat hielp.
Maar de slimme duiven wrongen zich in alle bochten om dan rechts een droog en beschut plekje te vinden. Een houtje met draad, was gewoon een wat hogere zitplaats. Uiteindelijk nam eentje genoegen met de dunne spijlen, waar ik de was aan hang.
Zonet kwam mijn man binnen. "nu moet het ze niet meer lukken" zei hij. Er waren meer tigribs geplaatst. Ik hoop het. Nooit meer zal ik een duif als dom bestempelen.



3 opmerkingen:

  1. Plantespuit met water helpt echt goed. Hier komen ze niet meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja vogels zijn zo ontzettend slim .Ik hoop dat het helpt want een was met vogel flatsen is niet bepaalt fijn .

    BeantwoordenVerwijderen