Volgers

Volgers

maandag 21 januari 2019

maan



De wekker ging wat eerder af. Ik wilde wel iets van de maansverduistering zien. Wat is dat toch mooi,zo'n volle maan en haar licht. Helemaal, als er dan een rozige gloed bij is.
Eigenlijk wilde ik naar het kanaal. De maan over en misschien in het water zien. Maar daar is het nu glad,dus ik durfde niet. Voor Merle maakt het niets uit. Die loopt toch wel mee door de dorpsstraatjes.
Er was één straatje met de maan precies in het verlengde. Ik moest bewust me zelf waarschuwen, om ook nog op de omgeving te letten. Eenmaal thuis was mijn man in de tuin aan het fotograferen. Achter de heg deed de buurvrouw hetzelfde.. Ik ben benieuwd naar haar foto's.
Zo zaten we al vroeg aan de koffie en thee. Ik ben nog een uurtje terug naar bed gegaan. Mijn man ligt nu te slapen. Ik was voor iets moois zo vroeg op.

5 opmerkingen:

  1. Bij ons, op Tholen was de maan gewoon heel helder wit, ik heb 3x gekeken afgelopen nacht en elke keer hetzelfde.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij zijn op maandag altijd heel vroeg op en zagen de roze rode maan in volle glorie prachtig he

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Was hier in het Westen goed te zien, geen bewolking. En het duurt weer even voordat zoiets prachtigs weer te zien is, dus zet er graag mijn wekker voor.

    BeantwoordenVerwijderen