Volgers

Volgers

dinsdag 3 januari 2017

opletten

Merle is een schat van een hond. Maar wel voor de helft een eigenzinnige griffon. Regelmatig verslapt als vanzelf de discipline. Gewoon, omdat ze zo goed luistert. En dan ineens word ik weer goed bij de les geroepen.
Zo was er vanochtend ineens "man blaffen". Misschien al meer dan een jaar niet gebeurd. Als ik een krantje haal bij het station, zet ik mijn fiets tegen een muurtje. En moet even de kranten in mijn fietstas doen en handschoenen weer aantrekken. Dat is zo'n moment, waarin mijn aandacht verslapt.
Merle loopt soms de hoek om. Snuffelt daar wat en blijft op me wachten. Maar vanochtend kwam daar een meneer met stevige pas aanlopen. Groot gevaar en dat moet weg-geblaft worden.
 Ik baalde, dat ik het niet voorzien had. Ik moet gewoon weer opnieuw de hond naast de fiets zetten, tot ik zelf opstap en kan anticiperen op wat en wie er aankomt.
 
 

1 opmerking:

  1. Gelukkig is die heer hond bestand.

    Ik ben pas hondbestand als ik de hond ken, en dan het liefst nog als het een Friese stabij is of zo. Een hond die ik snap.

    BeantwoordenVerwijderen