Volgers

Volgers

vrijdag 8 juni 2018

achteruit



In de wintermaanden had ik de afleveringen van Endeavour opgenomen. Om ze de afgelopen weken te kijken. Ik vind het een leuke serie,ook omdat ik Morse goed vind. Ooit haalde ik een boek,maar dat kon me niet boeien op dat moment.
Wat lijkt me dat een uitdaging om "achteruit te schrijven". Gebaseerd op de hoofdpersoon in een stel boeken en tv afleveringen zijn jongere ik te beschrijven. Met als houvast allerlei zijdelingse opmerkingen, een ouder karakter en een heleboel fantasie.
Ik bedacht , hoe het zou zijn verhalen te schrijven over mijn moeder als kind. Ze vertelde me vroeger allerlei anekdotes uit haar jeugd. Vooral tijdens het afwassen vroeg ik vaak "Vertel nog eens over vroeger". Om daar dan,net als bij de serie Endeavour een compleet persoon uit te distileren en fantaseren,dat lijkt me best moeilijk.
De scriptschrijver is het goed gelukt. Ik moest bij het kijken regelmatig aan de oude afleveringen van Morse denken

4 opmerkingen:

  1. Voor ons ook een van de mooiste series!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja ik vind het ook een fijne serie, heb nog lang niet alles gezien. Mooi vooruitzicht

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook ik kijk er graag naar. Met oog voor detail gemaakt voor zowel zaken uit die tijd als karakters en zeker het karakter van Endeavour.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn partner kijkt er ook graag naar ik volg het half net als de meeste engelse detectives. Endeaveour dan nog lieever de Morse
    Uitgesproken hekel heb ik aan Midsummer Murders dat vind ik zo tuttig en vaak voorspelbaar.

    BeantwoordenVerwijderen