Volgers

Volgers

dinsdag 5 juni 2018

cadeautjes

De bel ging. Er stond een buurvrouw met een bos snijbiet uit eigen tuin. Wat een heerlijk cadeautje. Ik gooide het menu om en maakte een omelet van die verse bladeren.Een andere buurvrouw bracht deze week een stukje geitenkaas met brandnetel. Daar had ik vanmiddag al van gegeten.
Wat leuk is dan die uitwisseling. De snijbiet-buurvrouw kende geen notencrackers. Die kreeg ze van mij mee. Samen met twee boeken over gezond eten. Want zij is ook gaan bestellen bij de internet-bio-boer en geniet van alle vrijdag gebrachte lekkernijen.
De geitenkaas-buurvrouw at altijd een snelle hap voor haar avonddienst. Ik vroeg haar zondag ,om een kom soep met zelfgebakken brood mee te eten om 16.30. Zij ging goed gevoed werken en ik nam 's avonds nog wat groenten.
We kunnen op deze manier nog heel wat van elkaar leren.







3 opmerkingen:

  1. Ik krijg om de paar dagen stukjes kipfilet van de buurvrouw. Zij eet dat vaak en snijdt dan heel ruim de vetjes eraf, van de 400 gr krijg ik tussen de 100-150 gram "voor de hond".

    Dir krijgt af en toe ook wel wat maar het meeste gaat in de vriezer en als ik dan voldoende heb maak ik eer waat van zoals soep, inidsche stoof of laatst ragoutvulling.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja dat is mooi. En snijbiet kende ik tot voor kort helemaal niet. Maar laatst in het Zuiderzeemuseum werd het in een van de huisjes gemaakt en mochten we proeven. Lekker

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker die snijbiet . We delen hier ook met de buurtje, zo kreeg ik laatst pompoenplantjes en gaf ik boerenkoolplanten. Komkommers en aarbeien worden gedeeld en later dit jaar eten de buurtjes appeltaart van onze appeltjes . Echt leuk zoiets.

    BeantwoordenVerwijderen