Volgers

Volgers

maandag 18 juni 2018

meteen mis





Een paar maanden geleden kwamen er mensen in de straat wonen met twee grote honden. Ik hoopte op een goede kennismaking met Merle. Maar de eerste keer, dat ik langs hun huis liep, klonk er een fel duo-geblaf.
Een week of drie geleden zag ik de mevrouw met haar honden op een redelijke afstand. Haar honden hingen blaffend in de riem.
Gisteren kwam ik terug van de dijk. Meestal doe ik Merle aan de riem bij het hek. Maar nu had ik mijn handen vol met zwerfvuil en lette eigenlijk alleen op de vuilnisbak. Daar kwam de mevrouw met haar honden de hoek om. Hevig blaffend, toen ze Merle en het buurhondje zagen.  In een tel vliegt Merle er op af. Ik kon haar op tijd terugroepen, maar het was mijn fout.
Helaas sprak de mevrouw haar honden niet aan op het geblaf. Ook de vorige keer niet. Ik weet, dat het nu foute boel blijft van Merle's kant. Heel vervelend. Want ik moet vanaf nu extra opletten, als ik het gangetje naast het huis uitkom. Als daar de blaffers voor het huis op straat lopen, gaat het helemaal mis. Jammer.

3 opmerkingen:

  1. Wat jammer!
    Mijn hond (nu 12 jaar) is als pup gebeten door een retriever.
    Hij is daarna nooit meer enthousiast geworden van andere honden, is angstig en afwachtend en nog altijd gaat hij meteen in de aanval zodra hij een retriever of labrador ziet.
    Moet dus altijd aan de lijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een vervelende situatie is dit en je moet nu steeds zo opletten . Ook ik ken het .Onze grote hond Rottweiler/Herder werd een paar keer aangevallen door een Bouvier en hij ging altijd in de ''vechtstand'' als hij er een zag .Jaren later kregen we bovenburen met een jonge Bouvier en zo ging hij weer wennen en kon heerlijk spelen met Boef, misschien scheelde het dat Boef een vrouwtje was en heel lief en zachtaardig
    Gr Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen