Volgers

Volgers

zaterdag 27 oktober 2018

de verdwenen letter





Z'n 10 dagen geleden openden we bij het bankkantoor een gezamenlijke rekening. Ik identificeerde me met mijn paspoort en we ondertekenden beiden het formulier.
Pas twee dagen later zag ik ineens , dat mijn naam op die rekening niet klopte. Het tussenvoegsel is "van der". De R was verdwenen. Een telefoontje naar de bank en men kon er  in de computer weer een letter aanplakken. Maar de pas was al onderweg en moest ongeldig verklaard worden.
Ik ging eens bewust naar mijn naam kijken bij andere bankrekeningen. Wat kan ik dan als licht dyslectisch de spelling anders zien, dan wat er staat. Mijn betaalrekening had ook geen R,evenmin mijn betaalpas. Ik ben eens gaan terugzoeken en vond een print van mijn betaalrekening uit 2015. Met als tussenvoegsel v/d. De afgelopen drie jaar is dus een keer mijn naam veranderd door de bank in een foute. De beloofde correctie van de naam op de gezamenlijke rekening had ook mijn naam op de betaalrekening meteen verbeterd.
Ik stapte gelijk met mijn bankpas zonder R naar een pinautomaat. Geblokkeerd. Dus heb ik ook die opnieuw aangevraagd.
Hier heb ik van geleerd. Altijd met mijn vinger langs de tekst van een belangrijk document gaan en goed lezen. Want helemaal vertrouwen op degene, die het opstelt kan niet. De mevrouw, die me aan de telefoon hielp, bekende, dat ze meteen even haar tenaamstelling controleerde. Ze heette ook van der.





3 opmerkingen:

  1. Heerlijk die banksystemen. Na scheiding stond de hypotheek al 3 jaar op mijn naam en plots kreeg ik een afschrijven waarbij de naam van ex werd vermeld. Ze bleken allerlei systemen gekoppeld te hebben. Werd snel gecorrigeerd maar het blijft onprettig gevoel dat dat zo maar kan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je moet alert blijven :)

    Ik kwam eens even buurten, kwam jouw naam tegen op een ander blog.
    Ga nog eens verder kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heet eveneens "van der". Ik heb even gecheckt, op mijn bankpas staat v/d. Dat kan dus ook zo maar ineens "van de" worden

    BeantwoordenVerwijderen