Volgers

Volgers

maandag 8 oktober 2018

yoga





Eind jaren '70 ging ik naar yoga. Een verademing vergeleken bij het presteren op een sportvereniging. Ik ben nooit sportief geweest. Zeker 20 jaar ging ik naar die lessen en deed ook elke ochtend zelf oefeningen. Door ziekte moest ik er mee stoppen.Ik miste het.
Twee jaar geleden ging ik nog een winter met de buurvrouw mee naar inloop-yoga in Middelburg. Door haar onregelmatige diensten was dat geen blijvertje.
Er was ook een tijd met meditatielessen in het dorp. Heerlijk om te doen. Zo jammer, dat de docent die lessen naar de avond verzette. Toen haakten de meeste mensen(ik ook) af.
Nu vertelde een vriendin, dat er in het dorp yoga lessen starten. Ook een uurtje voor mensen, die niet zoveel kunnen. Met gebruik van een stoel. Alleen die oefeningen meedoen, die je lijf aankan. Daar ga ik kijken en hoop echt, dat het te doen is voor me. Morgen is de eerste les. Ik heb er zin in.



7 opmerkingen:

  1. Het zou fijn zijn voor je om aan die lessen mee te kunnen doen want je hebt er duidelijk zin in .Jammer dat destijds die meditatie lessen zijn verplaatst want dan gebeurd het idd dat mensen afhaken Ik heb ooit een paar maanden Yoga geprobeerd maar het was helaas niet mijn ding .Ik wens je succes veel plezier morgen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hoop dat dat echt een les is waarbij men rekening houdt met beperkingen.
    Ik ben 3x naar yoga gegaan en van tevoren aangegeven wat ik wel en vooral niet kon, ja daar zou zeker rekening mee worden gehouden. Nou mooi niet, was veel te lastig voor hen. Na elke oefening moest je of weer opstaan of weer gaan zitten/liggen en voor ik dat voor elkaar had was iedereen al halverwege.
    Nu ga ik maar weer naar de sportschool vlakbij, wat fietsen, schaatsen en apparaten in eigen tempo. Bevalt me redelijk, alleen die muziek! Volgende week neem ik oordopjes mee

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn moeder ging tussen haar 80ste en 90ste naar stoel-yoga en ze had er veel plezier in!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn moeder doet dit ook en heeft er veel plezier aan en baat bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat fijn dat er weer lessen komen op een goed moment! Voor mij is de timing ook altijd heel belangrijk.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen