Volgers

Volgers

woensdag 10 oktober 2018

waaks





Een enkele keer is er een "loslopende man"aan de dijk. Zonder hond. Dat maakte Merle oplettend. Compleet gefixeerd liep ze op de man af. Ik doorbreek haar fixatie dan door de woorden "Merle,het is goed".Toen verscheen er een kwispel in de staart.
"Die is waaks"zei de man lachend. Ik leerde van andere hondeneigenaren, om dat vooral niet te ontkennen. Lekker veilig. Dus ik beaamde, dat ze beschermend was. Het was een aardige meneer. Na een praatje en een aai voor de hond liepen we door.
Een eind verder kwam een meneer type bodybuilder aan. Druk pratend in een keelklankentaal in zijn telefoon. Merle verstrakte helemaal. Ik hield haar aan de voet, anders had ze pogingen gedaan de man al blaffend weg te jagen. Wel prettig,een grote hond.
De yoga gisteren was heerlijk. Dat wordt een blijvertje.

7 opmerkingen:

  1. Dat geeft een veilig gevoel een grote waakse hond. En wat fijn voor je dat de Yoga goed bevalt en je er mee verder gaat

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat de yoga beviel. Misschien heeft je rug er ook wel baat bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vond het ook altijd een veilig gevoel dat ik een grote hond had, die mij duidelijk beschermde, simpelweg door tussen mij en de andere persoon in te gaan staan, geen kwispel, geen geluid, gewoon heel groot staan te zijn, kom niet aan mijn vrouwtje! Fijn dat de yoga goed bevalt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ja dat is fijn inderdaad en ook dat de yoga bevalt. Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kan me voorstellen dat een hond een veilig gevoel geeft. Houd jij haar aan de riem of blijft ze goed bij je? Als hardloper word ik helaas best vaak belaagd door honden, en dat vind ik echt wel akelig...

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De hond is los,maak moet even zitten, als er een (mountainbike)fiets of hardloper aankomt.

      Verwijderen