Volgers

Volgers

maandag 29 oktober 2018

ontmoedigingsbeleid





Het lijkt wel,alsof de gemeente een ontmoedigingsbeleid richting hondeneigenaren voert. In het dorp is een pleintje, waar al jaren elke avond een groep mensen met kleine hondjes komt. Ze rapen de drollen op en ook vaak de blikjes,pizzadozen en weedzakjes van het jonge hangvolk. Dat verbod is op straffe van een fikse boete  en er wordt soms gecontroleerd.
Dit najaar wilde de gemeenteraad ook in de winter een aanlijngebod voor honden op het strand. Een overweldigende aktie van mensen en honden met demonstraties maakt misschien dat het besluit wordt teruggedraaid.
Ook aan de dijk is het mis. Daar komt een mountainbikepad. Zodanig, dat de fietsers aan de spoorkant rijden en het deel aan het water voor wandelaars is. Een opluchting voor alle hondenbezitters.
Tot dit in de pers verscheen:


"Dit betekend wel voor alle hondenbezitters dat honden altijd aangelijnd horen te zijn, nu worden ze vooral losgelaten. Er zal door ons nog een bord geplaatst worden met informatie."


Weer een gebied, waar je niet meer ongestoord een stel honden met elkaar kunt laten spelen. Ik was er gewoon een beetje door aangeslagen.
34 jaar loop ik daar met honden,het is er heerlijk. Ik hoop,dat de soep niet zo heet gegeten wordt.

6 opmerkingen:

  1. Niet fijn. Maar je moet echt uitkijken hoor. Hier verschijnt het ene verontwaardigde bericht na het andere in de krant. Mensen die echt fikse boetes krijgen omdat ze hun hond los lieten lopen, terwijl er helemaal niemand in de buurt was. Behalve de controleurs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Misschien valt het mee.
    Honden moeten soms lekker vrij rennen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als hardloper vind ik het wel heel fijn als honden aan de lijn moeten. Ik word echt helemaal niet goed van die honden die op me afstuiven en die hun baasjes niet onder controle hebben. Dat is echt een angstige ervaring elke keer.

    Maar ik kan me ook wel voorstellen dat het jammer is dat je honden niet met elkaar kunt laten spelen.

    Nicole@huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij, als fietsers, vinden het heel fijn dat honden aangelijnd moeten zijn. Ik ben altijd alert wanneer ik een groepje mensen met niet aangelijnde honden met elkaar zie staan te praten want wij maakte een keer mee dat zo’n hondje ( een puppie die ze ston te bewonderen ) een aanloop nam en aan de zijkant van het voorwiel van mijn man zijn fiets liep. Nou ik kan je vertellen dat dat voor beide niet prettig was. Wat ik wel vind is, dat de gemeente wel moet zorgen dat er voldoen speelweiden moeten worden gecreeërd ( met hek erom ) waar ze met hartelust kunnen rennen en spelen met elkaar. Hier in onze wijk zijn er twee met bankjes voor de baasjes en vuilnis bakken voor de uitwerpselen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier zijn kleine niet omheinde renveldjes. Aan het water was een officieus renveld,al jaren lang. Maar helaas.

      Verwijderen
  5. Jammer! Jullie betalen toch ook hondenbelasting? Kun je niet eens informeren bij de gemeente waar er dan wel losloopgebieden komen? Moet toch te regelen zijn?

    BeantwoordenVerwijderen