Volgers

Volgers

zondag 11 november 2018

laatste keer





Het blauw van de lucht werd al iets lichter "Zou ik al langs het water kunnen fietsen? "vroeg ik me af. Ach het is rustig op zondag,de hond heeft verlichting en mijn koplamp een nieuwe batterij. Ik reed over knisperende blaadjes. Merle had er zin in en rende voor me uit.
Dan is het zo mooi en nog stil. De lucht steeds een tintje lichter. Helemaal alleen aan het water. Op het laatst kwamen we nog bekenden met honden tegen. Er wordt begroet en brokjes uitgewisseld. De mensen maken een praatje en ieder gaat haar weg. Dat was de laatste keer aan het water voorlopig. Pas in maart is het misschien weer licht genoeg.
Thuisgekomen kreeg Merle haar eten en kroop voldaan in de stoel. Ik bakte een paar pannenkoekjes. Samen zaten we bij de kachel te genieten van de zondagochtend stilte.

7 opmerkingen:

  1. Ik schrok even van de titel, dacht dat er iets ernstigs aan de hand was met Merle, maar gelukkig niet! Geniet fijn samen van deze zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook ik dacht nee toch !! Maar gelukkig lees ik een gezellig blogje van een tevreden mens en hond !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, ik schrok ook. Gelukkig heb je genoten van een mooi begin van de ochtend samen met je lieve hond.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik had ook dezelfde reactie, ach er is wat met de hond. Gelukkig maar dat het anders is. :-)

    BeantwoordenVerwijderen