Volgers

Volgers

zaterdag 17 november 2018

pepernotenroute

Vanochtend reed ik door de polder in een sneeuwbui van herfstblad. Jammer, ik had mijn fototoestel niet bij me, het was zo mooi. Ik moest weer tijdig terug naar huis, want de Sint kwam in het dorp. En ik passeerde de kade.
Te midden van ouders met kinderen fietste ik voorzichtig over de brug. Het valt me op, dat er steeds meer kinderen verkleed gaan als zwarte Piet. Dat zag je vroeger niet. En die kinderen zijn zo enthousiast.Maar ik kon nog langs de afzetting.
Vanuit huis hoorde ik de stoomboot toeteren en later de kinderen zingen. Wat is het toch een heerlijk feest voor de kleintjes. De optocht ging door het dorp en ik koos andere straten om Merle uit te laten. Maar het laatste stukje was pepernotenroute. Gevallen en kapotte pepernoten op straat. De hond rukte van links naar rechts op het voetgangersdeel om te smikkelen. Maar er lagen minder resten dan vorig jaar.
Morgenochtend laat ik het van mogelijke gladheid afhangen ,of ik nog wel door stukken straat met pepernoten fiets. Niet plotseling remmen voor hond, die ineens uit de flank gaat.







3 opmerkingen:

  1. Jammer dat je geen camera bij je had want dat zal zeker mooi geweest zijn om te zien.Vandaag op mijn route naar een ander winkel centrum ook zo genoten van de herfst kleuren Zo leuk voor de kinderen het Sint en Piet gebeuren en Merle heeft dus ook even lekker meegenoten van de pepernoten .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is mij opgevallen dat er veel kinderen verkleed gaan.
    Hier kwamen sint en Piet door het kanaal varen voor ons huis.
    Flink gezwaaid, maar kreeg geen pepernoten:(

    BeantwoordenVerwijderen