Volgers

Volgers

donderdag 20 augustus 2020

anders

 


Al 10 jaar fiets ik elke ochtend vroeg met Merle. Ooit begonnen om haar een eind te laten rennen. Ik ging expres heel vroeg, zodat ze los kon. Maar deze zomer werd de afstand korter en het tempo trager. Ik had het idee ergens in de herfst over te gaan op een korte wandeling.

Nu zie ik slecht, waarschijnlijk door nastaar. Voor de tweede keer herkende ik gisteren een man met hond, waar Merle op blaft niet. Ik zag het stel aan voor een bevriend iemand. Ik werd uitgescholden en de volgende keer zou Merle geschopt worden.

Dat was een signaal voor verandering van gewoonte. Niet door de hond alleen, maar ook door mijn zicht. Vanochtend ging ik een half uurtje later. Het is nog licht genoeg om naar de dijk te gaan. En daar lopen alle honden los, mocht ik iemand tegenkomen.

Het voelde wat triest, als een verlies. Het heeft te maken met beperkingen van het ouder worden. Zowel bij hond als mens. Aan de andere kant,wie weet wat een heerlijke ochtendwandelingen,hoe kort ook, we nog maken.


8 opmerkingen:

  1. Dat is vervelend, van je zicht. Ik herken maar al te goed, dat je ineens geconfronteerd wordt met beperkingen. En dat is inderdaad triest. Maar wie weet inderdaad wat voor heerlijke wandelingen ervoor in de plaats komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een verdrietigmakende ontmoeting had je. Jammer dat je zo agressief werd bejegend. Bij ons is de hond degene met de grootste beperkingen, ze is oud en ziek. Vanwege de veiligheid (en mijn gemoedsrust) mag ze alleen in het losloopgebied los. En daar komen we alleen maar mensen tegen die haar uitgebreid aanhalen. Ook wat ik noem “losse mensen”, zonder hond.
    Fijn dat je een andere plek hebt waar je wel veilig en prettig kunt wandelen. Zo’n ochtendwandeling is heerlijk om even op te laden, dan is het belangrijk dat dat vredig kan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een rot reactie zeg. Vsn die man bedoel ik

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O bah. Ja dat ouder worden. Iedere keer weer wat inleveren en dan ook nog zo n akelige reactie. Pfff kost weer heel veel aanpassingsvermogen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een eikel. Fijn dat je een nieuwe routine hebt gevonden, maar ik snap dat het ook weer een stukje inleveren is.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een nare mensen waren dat zeg. Wie scheldt nou zomaar iemand uit. Een vervelende ervaring voor je.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nastaar kan eenvoudig verholpen worden. Is al eens gedaan bij mij. Laat je er niet door beperken.

    BeantwoordenVerwijderen