Volgers

Volgers

zaterdag 29 augustus 2020

onkruid

Vanochtend viel het blad "onkruid"weer op de mat. Goed voor een tijdje lekker lezen.Het blad heeft ook een echte tijdschrift-geur. Een mengsel van papier en drukinkt. Ineens realiseerde ik me,dat ik het ruiken en lezen al bijna 40 jaar doe. Zo lang heb ik een abonnement.In onze "magere jaren"was onkruid het enige van kranten en tijdschriften,dat bleef.Niet elke aflevering is helemaal boeiend in al die jaren. Maar meestal lees ik alles met interesse. Was het vroeger een klein tijdschrift op grauw kringlooppapier met kleine letter,nu is het grotere formaat en lettertype beter voor mijn ogen.De artikelen zijn deels met de tijd meegegaan,maar op een andere manier ouderwets vertrouwd. Dat maakt het blad nog steeds boeiend. 15 jaar geleden las ik bij de contactadvertenties een vraag om een penvriendin. Ik reageerde en al die tijd correspondeer ik met die mevrouw. Ouderwets via een brief.Het moderne internet maakt wel,dat ik soms de inhoud van een artikel al een beetje ken. Soms zelfs van een blog van degenen die beschreven worden. Maar tot nu doe kijk ik weinig op de on-line versie van onkruid. Lezen met een kopje thee is veel leuker.

5 opmerkingen:

  1. Onkruid... dat is lang geleden dat ik een los nummer kocht

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk, een penvriendin. Klinkt ineens zo ouderwets. Ik heb een vriendin met wie ik regelmatig gewone post uitwissel, meestal via kaarten, maar elke keer leuk om zoiets in je brievenbus te vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik heb ook jaren een abonnement gehad; toen ze 25 jaar bestonden was er een prijsvraag en ik won zomaar de 1e prijs: een weekend naar Zutphen in een fantastisch hotel met vegetarisch restaurant erbij. Was echt fantastisch. Heb helaas mn abonnement op moeten zeggen.
    Berber

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit is een sacret die je kunt gebruiken om je ex-man of vriend terug te krijgen, dr.Sacre is de oplossing voor hoe je je geliefde terug kunt krijgen, dr.Sacre is een geweldige spreukmaker en een heel eerlijk persoon, hij bracht mijn ex-minnaar terug voor mij binnen 24 uur en nu houden we zo veel van elkaar Dr. Sacre is een geweldige spreukmaker waarmee je kunt praten voor hulp, als je je geliefde terug wilt en om van je te houden en je te koesteren, neem dan contact op met Dr Sacre op WhatsApp +2349076034359 of stuur een e-mail naar sacretempleofpower @ gmail.com om uw relatieprobleem op te lossen

    Miss Lore

    BeantwoordenVerwijderen