Volgers

Volgers

zondag 23 augustus 2020

zwerfvuil



 Weken geleden had ik contact met de gemeente. Over een vuilbak bij een bankje aan het kanaal. Die bak is vorige zomer weggehaald en sinds die tijd ligt er meer troep. De gemeente reageerde. Zij mochten niets plaatsen,de grond was van de waterstaat. Mijn mail  met verzoek had men doorgestuurd. Nooit hoorde ik meer iets.

Vanochtend liep ik met de hond naar de hondenhalte,om haar zakje weg te doen. Merle stak meteen haar snuit in de bosjes. Daar stond een papieren zak vol resten en bakjes van een afhaalmaaltijd. Waarschijnlijk lekker opgegeten op het bankje aan het water. En meegenomen naar de enige afvalbak in de buurt. Met helaas een te kleine opening voor die zak met troep.

Mijn eerste reactie was "Laat maar staan,er hoefde toch geen echte vuilbak geplaatst te worden?". Maar toen dacht ik aan het blog van Neeltje en haar vrijwilligerswerk als zwerfvuilraper. Het was een kleine moeite de etensresten mee te nemen naar de ondergrondse vuilcontainer in het dorp. Misschien toch nog eens mailen over een afvalbak?

8 opmerkingen:

  1. Zo zie je maar weer hoe inspirerend bloggen kan zijn. Neeltje inspireerde mij ook

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goeie actie! Ik doe ook regelmatig mijn straatje even met de grijpstok.
    Maar soms is het echt te erg. Op dit moment zit te container tegenover mijn huis zo vol, dat mensen hun vuilniszak ernaast hebben gezet.
    De meeuwen hebben die helemaal open gepikt en alle gore zooi ligt over de straat. Daar word ik toch wel een beetje moedeloos van.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo raar vind ik dat, dat gemeentes zo moeilijk doen over vuilnisbakken. Bij ons in de buurt is er eentje gekomen op voorwaarde dat de bewoners hem zelf legen. En dat gaat prima.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sinds kort moeten we hier betalen om de container te openen. Juist ja. Nu wordt alles ernaast gezet. Pfff

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit is een sacret die je kunt gebruiken om je ex-man of vriend terug te krijgen, dr.Sacre is de oplossing voor hoe je je geliefde terug kunt krijgen, dr.Sacre is een geweldige spreukmaker en een heel eerlijk persoon, hij bracht mijn ex-minnaar terug voor mij binnen 24 uur en nu houden we zo veel van elkaar Dr. Sacre is een geweldige spreukmaker waarmee je kunt praten voor hulp, als je je geliefde terug wilt en om van je te houden en je te koesteren, neem dan contact op met Dr Sacre op WhatsApp +2349076034359 of stuur een e-mail naar sacretempleofpower @ gmail.com om uw relatieprobleem op te lossen

    Miss Lore

    BeantwoordenVerwijderen