Volgers

Volgers

dinsdag 11 augustus 2020

bezoek

Het was al jaren geleden, dat mijn zus en ik elkaar gezien hadden. Beperkingen van twee kanten maakten de afstand te ver. Nu had haar dochter een oplossing bedacht met een overnachting in een hotel. Om half elf stond de hele familie op de stoep. Zus,haar twee dochters en een schoonzoon. Wat was het gezellig bijpraten. De bolussen en zelfgemaakte boterkoek ontbraken niet.En je praat met elkaar verder,alsof ze om de hoek wonen en je elkaar regelmatig ziet. Het was erg warm. Mijn zus ging een tijdje in het windje zitten in de tuin. Later verspreidde de rest zich ook. Zo kon ik met iedereen apart even praten en horen,hoe het echt gaat.Ik had een schaal met komkommerschijfjes,tomaatjes en wortel op tafel gezet. Daar werd van geknabbeld. Ook de lunch was licht met een salade. Daarna ging het jonge spul wandelen aan de dijk in de schaduw en wind. Zonder Merle,die lag voor Pampus.Helaas is dan het laatste stukje door een bloedheet dorp. Gelukkig had ik voor mijn zus coldpacks in de vriezer gelegd. Zij wilde ze niet,maar die meiden knapten er van op. Ze gingen op tijd weer terug,snakkend naar de koele auto.Met de belofte van mijn nichtjes, "Wij komen een keer in de herfst en dan mens-erger-je-nieten,net als vroeger".

7 opmerkingen: