Volgers

Volgers

vrijdag 25 september 2020

heerlijk,fruit

Al een hele tijd zit er een alleenstaande kauw in de tuin. Hij(als het een hij is) wordt steeds tammer.Langzamerhand zijn er bepaalde eettijden gekomen. Dan krijgt hij een klein beetje vogelzaad. Niet te veel,want het zou een obees kunnen worden.Hij laat zelf weten als het tijd is. Gaat op de put zitten en kijkt strak de keuken in. Laatst zat hij op de vensterbank naar binnen te loeren.....Ik vind het leuk,zo'n vogel als tuindier. Ooit hadden we een tamme kauw. Die ging op mijn schouder mee,als ik de hond uitliet. Dat hoeft niet meer,het was leuk,maar veel werk .....Alleen was ik één ding vergeten. Ook een vogel houdt van fruit. Een deel van de perenoogst is op- en aangevreten. Niet alleen door de tuinkauw maar ook door zijn maatjes. En de druiven waren een luilekkerland voor de kauwen en de merels. Ach ja het is een afweging. Ik kies voor genieten van de vogels en dan maar fruit kopen bij de boer.

9 opmerkingen:

  1. Hoe leuk, een tuindier. Wij hebben een ekster met 1 pootje. En twee duiven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, echt leuk een tuindier. Ik kies ook voor de vogels. Op kleinere schaal dan, op mijn balkon.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zelfs met veel vogels die meeëten, blijven hier genoeg druiven over voor eigen gebruik. Ook veel appels nog, alles wat niet is aangepikt, of maar een klein plekje (meteen taart van bakken/verwerken) is voor ons.

    Leuk zo'n tamme kauw. Vroeger, vorige woonadres, zagen wij een overbuurman altijd 's avonds bij het uitlaten van de hond, gevolgd door een aantal kauwtjes, laag rondom zijn hoofd (met hoed) vlogen. Het bleek dat hij altijd een handje hondenbrokjes op zak had, en af en toe een brokje op een muurtje legde voor de vogels... het was een heel leuk gezicht altijd, het leek haast wel een tovenaar zo met die hoed en die er rond vliegende vogels!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. vorige zomer was er aan het kanaal een kraaienpaartje,dat ook meevloog voor een brokje. Ze kenden de hond.

      Verwijderen
  4. Gezellig hoor zo'n vogel die zijn hapje voer komt halen .Bij ons wisten alle musjes precies de twee tijden per dag dat ik ging voeren ,de meeste gingen al vast op de grond zitten als ik naar buiten kwam.Nu doe ik dat niet meer want er zijn zoveel poezen bij gekomen hier in de buurt .De buur poes had laatst een Kouw te pakken en ik was te laat ze had het beestje al dood gemaakt ,zo akelig

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Er zijn er hier veel en als ik langs ze heen loop dan maak ik even een praatje...Dan kijk ik of niet weglopen of vliegen... :-) Doe ik trouwens ook met katten op straat...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk zo n beest in je omgeving. Slim zijn ze. Ik leerde vroeger dat ze niet meer dan instinct hadden maar die tijd is achterhaald

    BeantwoordenVerwijderen