Volgers

Volgers

zaterdag 5 september 2020

verschil

Op netflix is de serie "young Wallander" verschenen. Net als bij de verhalen van de jonge inspecteur Morse heeft men ook hier getracht de jonge versie van de bekende detective te bedenken.Ik besloot te kijken en het was aangenaam vertier.Goed gespeeld en een spannend verhaal. Alleen speelt het zich in deze tijd af,terwijl Endeaver de jonge Morse echt in het verleden plaatste Alleen is dit een Engelse productie. En hoe zeer men ook probeert het verhaal in Zweden te laten spelen,het lijkt meer op Londen. Ik vroeg me af,waardoor dat sfeerverschil kwam.Natuurlijk de taal. Ik miste het zangerige Zweeds.Maar ook de manier van met elkaar omgaan is subtiel anders. Ik keek nog maar twee afleveringen. En ben benieuwd,of ik handelingen of karaktereigenschappen tegenkom,die bij het oude Wallander personage horen.Mocht de serie een succes worden,dan volgen er ongetwijfeld meer afleveringen

7 opmerkingen:

  1. Ik heb geen netflix maar het lijkt me wel een interessante serie. Er is een Engelse versie van Wallander, heb ik wel eens gezien. Toch minder leuk dan de Zweedse. Ik zie de man zo weer voor me.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan er ook niet over meepraten Izererina. Maar je verteld er beeldend over. Mooi blogje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O, dan ga ik misschien toch weer Netflix nemen. Ik snak naar weer eens een goede detective, en die van de NPO heb ik allemaal al gezien.
    Vind het wel jammer dat ze zoveel films en series verengelsen. Alsof het origineel niet goed genoeg is.

    Pas was er ook een IJslandse detective op Netflix, waar iedere boer, visser, winkelier op IJsland, Engels met elkaar praatte. Met een IJslands accent. Daar kan ik me dan niet in verliezen. (Doet me denken aan al die Tweede Wereldoorlog-films, waar de nazi's Engels met elkaar praten, met een Duits accent, dat slaat echt nergens op!)

    Hetzelfde met inspecteur Vandervalk, het speelt in Amsterdam, maar iedereen spreekt Engels met elkaar. Nou is dat in Amsterdam bijna al zo, dus ik verzin er dan bij dat het in een nabije toekonst speelt waarin de Amsterdamse politie vervangen is door een Internationale eenheid... Helaas zijn de plots ook nog eens erg ongeloofwaardig, al zit er wel humor in.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Doen,weer netflix. Behalve goede detectives zijn er ook boeiende docu's. En nagesynchroniseerde films kijken we niet. Daar had ik vroeger op Duitse zenders al zo'n hekel aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heb 'm ook in mijn lijst gezet. Maar die serie over de jonge Morse was ook zo mooi omdat je ziet hoe mensen geworden zijn zoals ze zijn. Hun voorkeuren, hun eigenaardigheden. En mooi in de jaren zestig met de juiste toon.

    Dat 'uitmelken' doen ze vaker tegenwoordig.Ook van de Netflix-hit Undercover (Nederlands/Belgisch) gaan ze nu een terugblik maken. Naar de jonge Ferry.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit is een sacret die je kunt gebruiken om je ex-man of vriend terug te krijgen, dr.Sacre is de oplossing voor hoe je je geliefde terug kunt krijgen, dr.Sacre is een geweldige spreukmaker en een heel eerlijk persoon, hij bracht mijn ex-minnaar terug voor mij binnen 24 uur en nu houden we zo veel van elkaar Dr. Sacre is een geweldige spreukmaker waarmee je kunt praten voor hulp, als je je geliefde terug wilt en om van je te houden en je te koesteren, neem dan contact op met Dr Sacre op WhatsApp +2349076034359 of stuur een e-mail naar sacretempleofpower @ gmail.com om uw relatieprobleem op te lossen

    Miss Lore

    BeantwoordenVerwijderen