Volgers

Volgers

maandag 24 mei 2021

mineralen

In 1980 tijdens een vakantie in de VS vond ik een mooi blauw hangertje aan een kettinkje. Het bleek maansteen te zijn. Voor die tijd wist ik bijna niets van mineralen. Ik ging me er in verdiepen.Naast de verwerking tot sieraad las ik ook over de werking en leerde de ruwe vorm kennen.Mijn ouders woonden toen in den Briel en laat daar nu een winkeltje met mineralen zijn. Die mevrouw verwerkte ze zelf tot sieraden. Ik kon mijn eigen idee op papier zetten,de stenen uitzoeken en zij deed de rest........Ik kocht af en toe zelf iets,kreeg cadeautjes van mijn ouders. Zo verzamelde ik "stelletjes."Armband,ketting en oorbellen van eenzelfde soort.Het meest draag ik de maansteen,lapis lazuli en de tijgeroog. Van die tijgeroog had ik nog steeds geen armband. Hier in het dorp is ook een mineralenwinkel gekomen. Nu weer gewoon open. Zaterdag kreeg ik koopzin en haalde een armband.Wat is er tegenwoordig veel meer bekend en te koop,dan toen ik ruim 40 jaar geleden "viel"op stenen.

7 opmerkingen:

  1. Mooi, tijgeroog! Hier zit ook zo'n winkeltje, en ik heb afwisselende stenen om mijn nek hangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O leuk ik heb me er ook met regelmaat mee bezig gehouden en heb ook nog een kleine verzameling.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij draagt de edelste steen van het menselijk leven in je hart : opgaan in het nu, de flow of life.
    https://youtu.be/fn_6i7Wed-c

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 'Doet' zo'n armband met stenen dan nog iets speciaals? Of is het puur voor het mooie?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja stenen hebben een bepaalde werking,maar ik kocht ze,omdat ik ze mooi vond/vind

      Verwijderen
  5. Ik heb precies dezelfde! Ik houd er ook van.
    Tijden zijn inderdaad veranderd. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen