Volgers

Volgers

dinsdag 11 mei 2021

voorjaar in de polder

Wat is het prachtig in de polder. Het geel van paardenbloem en boterbloem.Paars van hondsdraf en pinksterbloem. Hier en daar al bossen fluitenkruid. En nog wat bloesem aan bomen.Mooie wolken aan de lucht en vrijwel geen wind. .......Ik ging op zoek naar tomatenplantjes. Die stonden bij het kraampje aan de weg. Ik werd enthousiast en kocht nog een paprika en courgette. Of er iets aankomt,zal de tijd leren.. Ik ga weer eens vaker daar kijken. Er lag nu rabarber,maar die heb ik nog. De groenten en het fruit is niet officeeel biologisch. Maar men spuit niet in de grote moestuin.Lokaler kopen kan niet.........Nu is het wel zo,dat de internetboer de oorsprong van de produkten vermeldt. Dus kies ik zoveel mogelijk van regionale telers. Alleen de bananen,gember en knoflook komen uit verwegistan.......Als de ijsheiligen voorbij zijn zet ik de plantjes in grote potten in de tuin.Mijn man haalt aarde. Hopen op een mooie oogst.

4 opmerkingen: