Volgers

Volgers

maandag 31 mei 2021

helemaal voorjaar

Wat is de lente losgebarsten. Heerlijk. Deuren open,kachels uit en zomerkleding aan. Ook veel buiten zijn. Aan de dijk is het een feest van fluitenkruid en boterbloemen. Ook hangt er de zware geur van meidoorn.Ik kan goed tegen "slecht"weer,maar nu merk ik,dat ik toch snakte naar de zon en warmte......... Mijn man hangt net het muggengordijn op. Want de bromvliegen weten de keuken wel te vinden. Merle is er bang voor en loopt dan weg. Zeker,als ik de vliegenmeppr moet gebruiken.Meestal lukt het me wel om een wesp te vangen en weer buiten te zetten. Die bewegen trager dan die brommers........ Helaas is er één naddel aan dit mooie weer. In de avond de geur van andermans,niet altijd goed gebakken vlees op de BBQ. Gisteren stond de wind richting keukendeur en slaapkamerraam. De deur gaat dicht,maar ik heb geleerd dat alle ramen op de bovenverdieping juist open zetten, meestal voor bedtijd de stank verjaagt. Als vegetarier slapen in de verbrande hamburgergeur is niet prettig. Wie weet verandert de windrichting,dat scheelt weer. Tijdens mijn laatste rondje met Merle loopt die constant me de neus in de lucht..........Het kleine winkeltje met vruchtenijs is ook weer open. Zo lekker,dat ik mezelf gewoon op ransoen gezet heb.

5 opmerkingen:

  1. Heerlijk, hè, voorjaar! (behalve dan die bbq's).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben zelf niet zo van de BBQ. Maar hier soms ook even de 'stank'overlast van anderen die wel fan zijn. Gelukkig niet al te vaak.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, die bbq, wat een narigheid soms

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben ook niet zo van de bbq. En heb net als jij geen last van 'slecht' weer . Maar van dit zonnetje word ik toch wel even heel blij.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik drink mijn koffie weer buiten, en dat is ook erg fijn dat het weer kan!

    BeantwoordenVerwijderen