Volgers

Volgers

vrijdag 14 mei 2021

vredig voorjaar

Regelmatig heb ik last van een wonderlijk fenomeen. In de vroege ochtend,als ik nog wat dommel,komen zorgelijke gedachten bovendrijven. Ik herken het verschijnsel en weet dat het tijdelijk is.Ik noteer voor mezelf,wat me dwars zit en bedenk of ik er iets aan kan veranderen. Dan ga ik uit bed en wandelen met Merle........Eenmaal buiten is alles anders. Stil,prachtig groen,blatende lammetjes en een snuffelende hond.Dan is het vredig ,haal ik diep adem en loop te genieten.Thuis wacht een ontbijt en omdat mijn man nog slaapt gaat de stilte gewoon door..........Dat stille genieten zet de toon voor de rest van de dag.Die gefantaseerde zorgen? Ik merk wel of en wanneer ze misschien weer eens langsdrijven.

5 opmerkingen:

  1. Fijn dat die zorgen weer verdwijnen! Ik word vaak s morgens wakker met de oplossing van een probleem, dat is beter wakker worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed om dat van jezelf te weten, en ook dat een vroege wandeling helpt. Ik herken dit wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn hoor. Goede manier ook. Ik leer ook steeds meer.
    Zorgen voor is goed, zorgen maken is zinloos. Kun je er iets aan veranderen ? Doe het. Zo niet dan is zorgen maken altijd zinloos

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Had ik gisteren. Problemen met technische apparaten die het weer eens niet deden. Veel geld betaald, stad en land afgelopen om het beste te kopen. Gaat er toch iets stuk. Vanmorgen in mijn slaap tussen eerste wekker en tweede welke wanneer ik moet opstaan kreeg ik een ingeving. Die heb ik na de tweede wekker uitgevoerd, ging weer niet helemaal goed, maar ik begin vertrouwen te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen