Volgers

Volgers

vrijdag 5 november 2021

tegenvaller.

Op netflix vond ik een serie "Freud". In het begin zo leuk om te kijken. Vroeger was psychologie een lievelingsvak van me. Dus had ik het één en ander geleerd over Freud en zijn psychoanalyse. In de film kwamen namen van collega's voor en dan dacht ik "oh ja,dat leerde ik ook". En de termen hysterica en de hypnose.De behandeling op de divan. Zo genoot ik een paar afleveringen.Het verhaal was gefantaseerd en werd steeds wondelijker. Op het laatst was het gewoon horror met bloeddrinkers en dat soort zaken. Daar houd ik niet van. Dus kapte ik teleurgesteld af.Wie weet komt er ooit nog eens een docu over Freud. Zoals er vroeger een mooie serie was over zijn leerling Jung. Die mag van mij best nog een keer herhaal worden of op netflix verschijnen.

4 opmerkingen:

  1. Wat een rare wendingen in die serie. Maar goed dat ik hem niet zag dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We moeten inderdaad waakzaam zijn, zelfs naar het verleden..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Niks voor mij zo'n serie, jammer want onderwerp Freud enorm interessant!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hysterica, een vrouwenkwaal in die tijd. Qua onderwerp wel interessant, maar de uitwerking trekt me ook wat minder.

    BeantwoordenVerwijderen