Volgers

Volgers

zaterdag 20 november 2021

zomaar een zaterdag

En weer was het droog met de ochtendwandeling. Hier en daar verschijnt al kerstverlichting.Dat maakt het met de volle maan sprookjesachtig...... Al jaren kweek ik kiemgroenten in de vensterbank. In oude plastic bakjes.Nu had ik bij de kringloophal mooie wit-stenen bakjes gezien. En besloot die "enorme uitgave"te maken.Het was al aardig druk daar. Dus dat was snel naar binnen,pakken wat ik wilde,afrekenen en weer naar buiten.Op mijn vraag "Wat kost het"antwoordde de meneer wat aarzelend "1,50" Ik heb hem 2,00 gegeven,dat was het zeker waard. Bij de kringloop in het dorp had men het dubbele gevraagd. Bovendien is de opbrengst voor een veteranen ontmoetingscentrum...... Ik had al zaadjes gekocht,ook van iets anders dan mijn favoriete broccoli-kers.Ik ben benieuwd hoe het groeit en smaakt....... Straks komt een buurvrouw een kopje thee drinken. Ik ben benieuwd te horen,waar haar gevoel "af en toe eenzaam"door komt.

8 opmerkingen:

  1. Het is belangrijk om contact te houden...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat lekker, kiemgroenten. Ik ga eens kijken of ik ze ook kan kweken. Wat een bof, die mooie bakjes. Fijn dat de buurvrouw bij jou terecht kan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O, leuk dat je dat ook doet, kiemgroenten kweken! Ik dacht er de afgelopen dagen juist over er weer mee te beginnen. Kweek jij de kiemen op aarde, of op iets anders? Of heb je nog andere tips misschien, voor een goed resultaat?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kweek op aarde. De bakjes in de vensterbank met een los doorzichtig dekseltje er op,tot het eerste puntje groen verschijnt. Daarna deksel er af.

      Verwijderen
  4. Wat een leuk idee eigen tauge verbouwen. !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat jij tijd voor je buurvrouw neemt. Dat ze zich gezien voelt. Dat moet de eenzaamheid toch wat verlichten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. nice article great post comment information thanks for sharing.
    អនឡាញ Blackjack​

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een goed idee om er een bakje voor te kopen. Dat staat meteen leuker : )

    BeantwoordenVerwijderen