Volgers

Volgers

maandag 1 november 2021

muis

Mijn stoel naast de kachel staat tegen een houten wand. Een paar dagen geleden hoorde ik geritsel. Eerst dacht ik aan weer een vogel in de schoorsteen. Maar het is waarschijnlijk een muis achter de houten wand.. Misschien wel meer dan één. We snappen niet,hoe daar een muis kan komen,tussen hout en buitenmuur.Ik heb alles gecontroleerd op piepkleine openingen en muizenkeutels . Niets te zien........Maar het is wel vervelend. In mijn fantasie zit het beestje daar gevangen en probeert wanhopig om er uit te komen. In gedachten spreek ik hem/haar toe om de ingang te zoeken weer terug naar buiten te gaan.Als hij daar opgesloten zit,hoe lang blijft zo'n diertje in leven zonder eten en drinken? .......Het is ook moeilijk om via het gekrabbel en geknaag de juiste locatie te bepalen. Het lijkt één plek,maar soms is het net,alsof het geluid zich verplaatst. We denken er aan om toch maar korrels te kopen,gewoon een gaatje te boren en ze achter het hout te strooien. Maar het beste is om de ingang te vinden....... Voorlopig controleer ik elke dag de voorraden. En ga op zoek naar afgesloten bakken en emmers voor eetbare voorraad.. Want als er al een muis achter de wand zit,kunnen ze ook een ingang naar binnen vinden.

6 opmerkingen:

  1. Hij is wel heel lief, zo op het fotootje. Maar je wilt ze inderdaad niet in huis hebben. Ben benieuwd of je de ingang vindt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O jeee ja precies. Tientalle jaren geleden maakt ik precies hetzelfde mee tussen vloer en plafond. Toch maar korrels gestrooid. Het werd stil maar na een tijdje werd de stank ondraaglijk. Vloer opgebroken en er lag idd een dode opgezwollen muis. Een ervaring die ik niet makkelijk zal vergeten. Sterkte hopelijk lost het probleemloos op.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh dat is niet fijn, muizen in huis! Heel lang geleden hadden wij ze ook, heel brutaal waren ze. Als we tv zaten te kijken trippelden ze gewoon door de kamer langs de tv!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Succes. Hoop dat de muis vanzelf weer uit huis gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, best akelig zeg. Ik vind het ook altijd naar als ik muizen hoor lopen tussen de muren....

    BeantwoordenVerwijderen