Volgers

Volgers

dinsdag 9 februari 2021

genieten

In het najaar kreeg ik een boekenbon. Er zou een nieuw boek uitkomen van Rineke Dijkinga "Je brein vitaal". Ik bestelde het en vorige week viel het in de bus. Wat een geweldig leuk boek. Elke twee bladzijden een stukje informatie en bijpassend recept.Zo'dik boek,dat ik nog niet uitgelezen ben.Het is genieten. Van het lezen,het koken en het eten....... Het is wel zo,dat zulke soort gezonde voeding alleen te eten is,als je koken leuk vindt, er de tijd voor hebt en de financiƫn.Dat heb ik gelukkig allemaal. Maar ik snap mensen ook,die niet van koken houden en met hun drukke baan snel een kant en klaar magnetron-hap eten. Rineke en ook b.v. Michael Pollan adviseren dan om in het weekend al een paar maaltijden tegelijk te koken. Ik heb altijd wat rijst,quinoa of bonen in de koelkast staan. Snel een paar groenten snijden ,in de (wok)pan en op het laatst de granen of bonen meebakken. Een snelle salade en het is lekker en gemakkelijk eten........ Voorlopig heb ik weer heel wat om uit te proberen. Gisteren maakte ik zoete aardappel/pompoensoep met kurkuma,kokosmelk en een lepeltje pindakaas. Aparte smaak. Voor vanmiddag staat er nog een restje. Eventjes een wortel raspen en ik heb een gezonde lunch.

5 opmerkingen:

  1. Dat klinkt goed, vooral dat likje pindakaas! Ik doe dat ook, een voorraadje koken en dan met verse groenten erbij roerbakken. Dat boek lijkt me wel wat! Bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Elke week een recept hier? Dat zou leuk zijn voor simpele mannen zoals ik! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. om met Koot en Bie te spreken ,ik ben goed in "simpelhap". Lekker ,maar beslist geen grote kookprestatie

      Verwijderen
  3. O o het klinkt goed maar is niet aan mij besteed. Ik ben altijd blij dat Fer het altijd weer lekker vindt maar ik frutsel maar wat. En het moet vooral niet te lang duren dat gesnij en gekook. Ik weet ook meestal pas op het laatste moment wat het wordt. Afhankelijk van de koel en voorraad kast

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk lekkere gerechten. Ik ben gisteren weer uit mijn slof geschoten met een oven gerecht. Maakte een foto van.,
    Vorige week mijn kruiden bijgewerkt en bijgekocht.
    De meeste zaken zijn te groot, dus ik eet er twee dagen van. Vers is het lekkerst.

    BeantwoordenVerwijderen