Volgers

Volgers

donderdag 11 februari 2021

snowdown

Met de lockdown valt goed te leven voor me.Ik zie wel minder mensen. En de meeste boodschappen doe ik online. Alleen kringloopkoopjes scoren is er nu niet bij. De laatste dagen kwam er een snowdown bovenop. Mijn man heeft helaas zwabberbenen en blijft binnen. Hij heeft geen controle met gladheid. Dus doe ik de (mini) rondjes met Merle.........Zondag kon ik nog goed lopen in de rulle sneeuw. Maar maandag waren grote stukken weg en trottoir veranderd in glimmend ijs.Ijzertjes onder hielpen nog een beetje.Maar het was een huppelende hond vooruit en een schuifelende slak er achteraan.Arme Merle,ze keek zielig als ik snel weer terugging.........Toen kwam de zon. Dat nodigde uit tot wandelen,maar het bleef bij verlangen. Gelukkig dooide dat wel stukken trottoir schoon. En ook steeds meer mensen hadden geveegd of zout gestrooid.Zo lukte het me gisteren om 25 min te lopen van het ene schone stuk naar het andere. Hond blij,ik ook. Misschien is straks de weg naar het water ook wel vrij of kan ik op de straat lopen. Dan gaan we kijken,hoe het aan de dijk is.

7 opmerkingen:

  1. Ach ja, kringloopkoopjes mis ik ook! Ik ben ook voorzichtig buiten nu, het gaat nu goed met de knie maar ik wil geen schuiver maken en weer pijn krijgen. Wees voorzichtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer een mooi vooruitzicht voor jou en ook voor Merle al weet ze het nog niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben ook voorzichtig hoor, maar heb toch steeds uitgebreid gewandeld, dankzij die dingen on mijn schoenen. Vandaag was het extreem lekker, gewoon warm met de zon, geen wind en een strakblauwe lucht

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Snowboots die ik destijds kocht om warme benen te houden op de scooter komen nu van pas. Nog beter dan die bruine wandelschoenen met profiel. De ouwetjes blijven meestal binnen met dit weer,
    Zo blij dat de fietspaden eindelijk gestrooid worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O ja, die ijzertjes, die ken ik van vroeger. Was ze vergeten, inderdaad een goeie tip met die gladheid.
    Maar morgen gaat het alweer dooien.

    BeantwoordenVerwijderen