Volgers

Volgers

donderdag 25 februari 2021

hoesten

Vanochtend was ik weer vroeg in een heel stille supermarkt. Het meisje aan de kassa moeste even hoesten. "Sorry mevrouw. Ik heb geen corona, maar gewoon een kriebel in de keel"zei ze verschrikt. "Moet kunnen,ik ben niet bang voor je "antwoordde ik. We hadden een leuk gesprekje. Dat iemand vroeger met een verkoudheid vaak niet thuis mocht blijven. Dan belde de baas met de opmerking "slik maar een paracetamol".Of je deed dat uit jezelf. Nu moet je thuisblijven en word je geacht je te laten testen. Wat is er het laatste jaar veel veranderd........ Later sloot er nog een mevrouw aan. We spraken over eenzame jongeren en alleenstaanden. Die mevrouw had ook wel eens een week,dat ze niemand zag. "Ik ga elke middag maar lopen langs het Kanaal"zei ze.Dus het is geen verbeelding van me,dat steeds meer mensen gaan wandelen.We namen afscheid met de woorden "Oh u bent ook een Kanaal-loper. Misschien wel tot ziens." ......... Wat is het in een dorp en zeker op het "bejaarden-uurtje"toch gemoedelijk

6 opmerkingen:

  1. Ook ik heb me weleens verontschuldigd voor mijn kuchje ,veroorzaakt door mijn allergie en irritatie door het maagzuur wat tegen mijn keel op komt [reflux] Opvallend is dat vooral buiten de supermarkt mensen veel vaker even een praatje willen maken .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Moest alweer lachen om dat elle boog gedoe, hihi
    Maar daar krijg je het van achter de elle bogen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja zo'n onschuldig kuchje is ineens hoogst verdacht. :) Ik zie ze hier ook hoor, de IJsselwandelaars.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja het mooie weer lokt. Tochzit ik nog steeds ook graag 'op hok'. Zoveel fijne dingen te doen.
    Leuk dat het gezellig is op het dorp. Doet me denken aan mijn kindertijd. Logeren in Westendorp. Iedereen zei elkaar op de weg gedag. Vond ik zo opmerkelijk en kende dat niet. Leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kan me voorstellen dat het fijn is om even uit te wisselen en te praten inderdaad! En wat een mooi woord 'kanaal loper'!

    BeantwoordenVerwijderen