Volgers

Volgers

zondag 7 februari 2021

witte wereld

Wat een mooie witte wereld was het vanochtend. Ik liet Merle uit en die was sneeuw-dol. Huppelde als een jonge hond.Het was zó leuk,dat ik vergat,dat het glad was en toen bijna gemakkelijk liep. Ook de lunch ronde was een plezier. Langs het water en rennen met een andere hond. Er bleven zelfs mensen staan om lachend te kijken naar dat stel......... Nu er ongewoon koud weer aankomt,moest ik wel even denken,welke voorzorgsmaatregelen ik moest nemen. De planten zijn afgedekt.De gevelkachel brandt op de bovenverdieping. Daar was vanochtend de vitrage aan de ruit(enkel glas) gevroren.Ook de badcel moet ik in de gaten houden. Want met deze wind koelen de muren extra af.Doordat wij verwarmen met kachels,moet ik zelf inschatten,hoe hoog ik ze zet. Mocht het deze week hier echt -9 gr. worden 's nachts,dan zet ik voor alle zekerheid alles tamelijk hoog. Ooit hadden we bevroren leidingen en dat wil ik niet meer.........Maar voorlopig klinken de stemmen van kinderen met sleetjes. In deze kleine straatjes wordt niet gestrooid en dan valt er te sleeën.Vlak voor het donker wordt nog een ronde met de hond. Want die loopt nu stijf . En verder vanuit de stoel naast de warme kachel genieten van de sneeuw buiten

11 opmerkingen:

  1. Bijna een nostalgisch verhaal...Leuk en warm.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach ik zie de dollende honden voor me! Ik word er blij van!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Was ik maar een hond.....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Merle zorgt goed voor zijn vrouwtje. Je moet naar buiten! Heerlijk toch.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O die honden ja dat is zo leuk. En die kachels dat is voor mij lang geleden dat ik het huis met kachels verwarmde. Dat was wel duur toen. In de keuken in de kamer en twee op de bovenverdieping.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja wij hadden ook ooit bevroren leidingen. Heel erg was dat.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nee, bevroren leidingen is geen pretje. En verder een heerlijk winterblog.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Onze Trixie reageerde heel blase op de sneeuw. Het was wel schattig om te zien hoe ze door de sneeuw hupste. Net een konijntje.

    BeantwoordenVerwijderen