Volgers

Volgers

zondag 21 februari 2021

hoop

Een eindje verder woont een jongetje van een jaar of negen. Een schat van een ventje. Helpt altijd met vuilnis wegbrengen of klussen met zijn vader. Is zorgzaam voor zijn zusje.Aait Merle voorzichtig. En heeft leuke gesprekjes...........Gisteren belde hij aan,samen met een vriendje. Met de vraag naar lege flessen voor een goed doel Helaas wij drinken geen frisdrank.Maar op mijn vraag "mag een euro ook?",werd me een potje voorgehouden........ Vanochtend kwam ik de beide jongens weer tegen. Morgen gaan ze verder met flessen ophalen en inleveren. Op mijn vraag; "Voor welk goed doel is het?"kwam een ontroerend antwoord. "Een vriendin van mijn moeder kreeg een kindje,dat maar één dag heeft geleefd. Dat is heel verdrietig. Maar de begrafenis is ook duur. Dus daar halen wij nu geld voor op". "En hij heeft het verzonnen".zei het vriendje nog. .....Wat een meeleven en praktische hulp op hun niveau. Zulke kinderen zijn voor mij de hoop van de toekomst.

10 opmerkingen:

  1. Ahhh hartverwarmend als een kind al zo medelevend is !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Idd se hoop voor de toekomst. Ontroerend mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi verhaal. Ik dacht nog heel even, bij ‘En hij heeft het verzonnen’, dat hij het hele verhaal verzonnen had :-) Maar dat bedoelde hij gelukkig niet. Echt lief, hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook mij ontroerde het...en gelukkig zijn er steeds vaker mooie dingen die mijn hart raken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een lieve kinderen zijn dat zeg! Zo meelevend! Fijn!

    BeantwoordenVerwijderen